Beschrijving
Dit schip is vorig jaar “geelectrificeerd” maar deze klus moet nog netjes afgewerkt. En het 12V systeem ligt er af en mag volledig venieuwd.
De inboard is er uit en op die plek liggen 4x12V 210Ah (“dubbele”) AGM accu’s (2020), die lijken goed bevestigd er is goede toegang (voor de Torquee buitenboordmotor). Deze zijn verbonden met dikke accukabels met een onbevestigd “zwevend” zwart schakelkastje ik neem aan met de hoofdzekering (draaiknop). Daar komt een geaarde “220V” stekker uit die ik via een verlengsnoer door een patrijspoortje met een verloopstuk naar de walstroom leg. Er is een ongebruikt “euro” 3-polig stopcontact in de kuip. Er is een 12V schakelkastje voor de boordapparatuur (navigatielampen, kajuitverlichting) maar dit is niet aangesloten. Er zijn stopcontacten (220V) aan boord die zijn niet aangesloten.
De motor wordt nu op de accus aangesloten met een verlengkabel buitenboord, de remote control zit op de verkeerde plek en ook met een los/opgerold kabeltje.
Graag wil ik:
– het euro stopcontact aansluiten op een boord meter/schakelkastje
– met die zwarte hoofdschakelaar op een handige plek of een andere oplossing (in zo’n schakelkast bv?)
– als ik aansluit en de schakelaar aanzet gaan de accu’s laden
– een contrastekker bevestigd aan boord (naast het euro stopcontact?) om de motorkabel in te pluggen ook voor plugje
– aanleg 12V interieur (USB, LED?)
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.