Reparatie aan de boeg stalen schip, verzekeringswerk

Beschrijving

De boot is met zijn stalen buis die geheel rondom het schip loopt op een ladder in de sluis blijven hangen. Na enige tijd is hij van de ladder af gegleden, op de betonnen rand van de sluis en toen verder in het water. Door de schok op de muur is deze buis over een lengte van 1.5 à 2 mtr geheel plat geworden aan de onderkant, is de rand die erop staat naar binnen gedrukt en heeft de RVS railing een geknikte poot en is naar binnen gedrukt maar lijkt nog redelijk in model te staan. De boot is in 2000 in een International 2 componenten verf gespoten en heeft een flinke laag “plamuur” gekregen. Deze is aan de onderkant losgebroken / gespleten.
Het is redelijk voor aan de boeg, waarschijnlijk kan ik van binnenuit isolatie verwijderen tbv las- en/of slijpwerk. Daarna verfwerk herstellen met nog wat kleine plekjes rondom.
Het betreft verzekeringswerk en zal aan mijn Franse verzekeraar toestemming moeten vragen om hem in Nederland te mogen repareren.
Een franse werf houd me nu al een half jaar aan het lijntje en ik wéét nu nog steeds niet of ze willen repareren en wanneer.
Ben wel serieus, wil graag met de boot naar Sail Amsterdam (begin augustus) en het kan ervoor of er nà geschieden, boot blijft waarschijnlijk de winter 2015 / 2016 in Nederland.

Specificaties

De Boot
Merk Kompierkruiser 1400
Type Motorboot
Lengte 1400
Breedte 400
Hoogte 275
Gewicht 24000
Situatie In het water
De opdracht
Datum 25-09-2015
Opdracht in het buitenland Ligt nu in de buurt van Dijon, komt dit jaar naar Nederland, maakt niet uit waar.