Yanmar YSE12
De motor krijgt geen diezel na de injektiepomp
Reparatie, onderhoud en revisie van scheepsmotoren. Yanmar, Vetus en meer. De scheepsdiesel-expert weet er raadt mee.
De motor krijgt geen diezel na de injektiepomp
Ik zoek als vervanging voor mijn perkins uit 1966 een gereviseerde- of inruilmotor van 30-40 PK, max 20 jaar oud. Schroefas en flens zijn dit jaar nieuw. Daarnaast ook de mogelijkheid van uit- en inbouw. Een werkplek niet al te
De motor van mijn Bavaria 33 van 2006 een Volvo penta 1-20 is warm gelopen en zwaar beschadigd . Ik wil een nieuwe of ruilmotor aanschaffen. De boot ligt in Stavoren
motor heeft dringend service en onderhoud nodig. Ik heb er geen tijd voor koelwater pompje en pakking vervangen , er is een kleine lekkage aldaar. olie verversen keerkoppeling nakijken, olie keerkoppeling vervangen stationair afstellen Toerental regelaar hendel werk niet lekker
De motor start niet meer. Nadat ie al een tijd heel slecht heeft gestart. De compressie is te laag, ik doe foto’s van de compressietest er bij. Ik heb helaas geen budget voor een nieuwe motor, dus vervangen van onderdelen/revisie
Hi! Mijn trekschuitt krijgt een opknapbeurt te beginnen bij het verwijderen van de bun waar nu een buitenboord motor in zit. Daarna wil ik de trekschuit uitrusten met een simpel scheepsdieseltje. Daarvoor moeten alle voorbereidingen gedaan worden. – Motorfundering –
De opvoerpomp lekte en deze moet dus vervangen worden. Er is een nieuw pompje beschikbaar en een nieuw dieselfilter, die ook gemonteerd zou moeten worden. Daarna zouden de leidingen weer vol diesel gezet moeten worden. De opvoerpomp zit op een
Moter loopt 2 seconden en valt dan weer uit . Brandstof toevoer al gecheckt . Als revisie nodig is , is dat geen probleem .
Motor loopt te warm, misschien is een revisie de oplossing.
wil wil van mijn tjalk de keerkoppeling omwisselen voor een ander of nieuwe olie keringen inzetten het betreft een velvet 71c tjalk ligt in het water in westknollendam (zaanstad)
Het betreft een rechthoekige RVS dieseltank van 60 liter die is ingebouwd onder een kuipbank en zonder sloopwerk gedemonteerd zou moeten kunnen worden. Door de grootte en manier van inbouwen belemmert de tank de toegang tot andere zaken. Ik zou
Luchtfilter, olie filter olie verversen, afstellen.
Tijdens het warmdraaien van de dieselmotor stopte hij ineens en was daarna niet meer te starten. brandstoffilter gereinigd zat vol met sludge en water.Brandstofleidingen los gehad. Er komt geen diesel uit de Bosch brandstofpomp water en sludge uit de brandstof
Aandachtspunten: – Motor start niet, waarschijnlijk elekra of startmotor ; – Powertrim maar gedeeltelijk functioneel – Weinig koelwater Boot ligt in het water en kan momenteel ook niet bewogen worden, verder beschik ik ook niet over een trailer. Al het
Graag prijsopgaaf voor het plaatsen van een gereviseerde keerkoppeling van hurth die ik reeds in mijn bezit heb