Stalen sloep naar de kaag
Schroef is van schroefas gevaren. Boot ligt dus stil in sloot bij keukenhof. Vraag om naar jachthaven te varen of ter plekke mogelijk repareren.
Reparatie, onderhoud en revisie van scheepsmotoren. Yanmar, Vetus en meer. De scheepsdiesel-expert weet er raadt mee.
Schroef is van schroefas gevaren. Boot ligt dus stil in sloot bij keukenhof. Vraag om naar jachthaven te varen of ter plekke mogelijk repareren.
Thermostaat vervangen in Vetus M2C5 te Amsterdam
-Verwijderen bestaande Samofa inboard motor -Plaatsing nieuwe motor (b.v. Mitsubishi of Timray – 80/90 PK) -Aansluiten warmtewisselaar op kielkoeling -Aansluiten keerkoppeling -Aansluiting Electra (24V) Nieuwe motor (keuze nog definitief te bepalen) mag door de inbouwer geleverd worden.
Reparatie staartstuk, zitten bramen aan, ben over betonblok gevaren. En opnieuw spuiten staartstuk.
Er zijn wat problemen met de koeling van de boot, de koelvloeistof tank wordt te heet. En na tijdje varen komt er stoom uit de koeling
reparatie koppakking ( koppakking lek )
Ik wil 3 keer nieuwe buitenboord motoren 300pk Vervoeren van Amsterdam naar marbbela Spanje
Onze boot is gezonken in een kleine jachthaven. Ligt aan vlonders, er kan geen kraan bij. De boot bezit een kleine diesel motor
– Loskoppelen bestaande motorcomponenten. – Uitbouwen van de huidige Yanmar PMX8 motor. – Zodra de motor is uitgebouwd ga ik zelf de motorbak reinigingen en coaten. – Nadat de motorbak gereed is dienen de rubberen motorsteunen vervangen te worden (door
Om de schroefas moet een touwsnijder(rope cutter) geinstalleerd worden
Motor nakijken en waar nodig laten repareren. Motor is reeds gedemonteerd uit de boot
De motor (Marine Power Diesel) is ingebouwd en aangesloten op de schroefas. Maar de elektra, brandstof- en koelwaterleidingen nog niet. Het meeste materiaal heb ik al (nieuw paneel, bediening, kabels) maar sommige leidingen nog niet. Ik ben op zoek naar
Eerste probleem: Na de winter heb ik de motorolie afgetapt. Hierbij kwamer ongeveer 1,5 liter koelvloeistof uit het carter en vervolgens de motorolie. Totaal ongeveer 4 liter waar ik voor de winter het peil op de peilstok in de midden
Motor startte na de winter vrij snel na een paar omwentelingen. Maar sloeg af na 30 seconden en wilde daarna niet meer starten
Ik had een kapotte startmotor en die is na revisie teruggegeven. Ik heb hem weer aangesloten, maar hij krijgt de starterskrans (hoop dat ik het goed zeg) niet rond. Geluid is niet geruststellend.