Dichtlassen schroefgaten stalen dek

Teakdek is verwijderd. Deze was geschroefd en gelijmd. Dek is nu kaal, blijft over de schroefgaten. Deze moeten dichtgelast worden. Betreft ongeveer 300 gaten (schatting). Gladslijpen doe ik zelf. Het teakdek was rondom gelegd (gangboorden, voordek en achterdek).

Permalink naar Lassen Kielkoeling

Lassen Kielkoeling

Kielkoeling onder de boot heeft een kleine lekkage op de lasnaad. De kielkoeling is vorig jaar vernieuwd maar blijkt nu toch te lekken.

Refit / restauratie Bakdekker staal.

Onder de waterlijn: – Schoonmaken – Schroef controleren – Staal controleren, stukjes staal vervangen indien nodig. – Nieuwe laag antifouling Boven de waterlijn: – Op stukken waar het staal slecht is/ gaten dicht geplamuurd zijn, het staal repareren ( op

puddelijzer lassen aan boot 1890

Klein lek achter zwaardspiegels (boven waterlijn). Zwaardspiegels zijn eikenhout, met bouten aan schip bevestigd. Daarachter is vermoedelijk roest ontstaan. Ik wil het gat dichten, maar tevens de constructie van de zwaardspiegels aanpassen, zodat dit niet weer gebeurt. Vergt wat (klein)

Refit pedro kruiser

Wij willen de slaapkajuit aan de achterzijde eraf zodat er een grotere buiten ruimte komt En er moet dan een grotere nieuwe sprayhood gemaakt worden

Achterreling op platbodemschip maken en aanbrengen

Achterreling platbodemschip maken en aanbrengen. Tussen 7 – 9 verticale palen/ spijlen, met elkaar verbonden door 3 – 4 horizontale stangen/ buizen gebogen volgens de vorm van de boot. De boot is 2,75 m breed. Het is de bedoeling om

Roerlager motorjacht vervangen

Bij keuring is overmatige roerspeling in de hak vastgesteld. Waarschijnlijk ook bovenzijde van de roerkoning. Het roerblad zit opgesloten tussen hak en romp (zie foto) en kan niet uit de hak worden getild. Wordt dus (door)slijp- en laswerk. De besturing